Ето и новото предложение за рубриката ни „Моето оф-роуд возило“. Проектът на Илян Белов – Белята е на базата на Toyota Land Cruiser 70, но е претърпял редица промени. Ето какво на разказа за тях Илян:
„Конкретният джип е създаден да изпълни очакванията на всеки заклет джипер,решен да покорява екстремното, но и същевременно да бъде нормална машина на пътя когато пожелае.
Първоначалната визия на автомобила беше близка до оригиналната,беше ми доставен от Англия по поръчка,та се наложи да обърна дирекцията за по-удобно управление. След всички промени преминах ТЕХНОТЕСТ и го регистрирах,за да се движи легално по пътната мрежа. Същевременно имаше качества на състезателен автомобил, който спокойно да може да изпълнява функции и на машина която да участва в спасителни акции,като многократно се доказа в такива.
Създаден е на базата на легендарната Тoyota Land Cruser 70,като запазва нейната оригинална линия на фейслифта с малки изключения: фарове – кръгли,кристални,с габарит тип „Ангелски очи“; стопове – диодни от камион; моторът е заменен с 3-литров от Tyota Hilux (1kz-te); съединител – керамичен, 12 керамични плочки; интеркулер- Еволюшън 3; хибридна турбина с компоненти от Nissan Silva.
Добавена е механична гориво нагнетателна помпа,обслужена със силиконови компоненти и с увеличен горивен дебит. Изпускателната генерация е ф60, разполага с тяло за горивен филтър и горивен филтър с увеличена вместимост на гориво. Подгряването на горивния филтър е принудително с датчик до 80 градуса.
За оптимизиране на постъпващия въздух е поставен спортен въздушен филтър K&N, монтиран е и шнорхел Sahara.
Сред подобренията по интериора са Рекаро седалки,неподвижно закрепени, спортни колани-4 точкови и, разбира се, защитна клетка(roll cage)- вътрешна с безшевни тръби ф50. Предната броня (front bull bar) е тръбна,усилена за максимална защита. Задната броня (rear bull bar) е тип метални кутии,максимална защита.
Мостовете са заменени с цели от Nissan Patrol GR, като задният е с блокаж с вакумно управление, а предният е изнесен с 14см напред, за максимален ъгъл на атака. Окачването е 3 инча, Koni отпред, Trail Master отзад, а демпферът е TJM. Джипът разполага с предна лебедка, механична от 40-та серия на Toyota Land Cruiser с КОМ за задвижване от раздатъчната кутия, 45м въже с диаметър 8 мм.
По машината работата не спира, обгрижва се редовно и тепърва и предстоят подобрения…:)“
Е, хареса ли ви модифицираната Toyota на Илян? Можете да ни представите и вашето оф-роуд возило – вижте как!