WRC-легендата Себастиан Льоб обяви, че ще стартира в рали „Дакар“ 2021. Деветкратният рали шампион ще бъде зад волана на новия прототип BRX, разработен от Prodrive за тима Bahrain Raid Xtreme.
Съотборник на Льоб в Bahrain Raid Xtreme ще бъде победителят с автомобил и мотоциклет от „Дакар“ Нани Рома. Традиционно, копилот на Себ ще бъде бойният му другар от WRC и досегашните участия в „Дакар“ Даниел Елена.
Френският екипаж бе част от заводския тим на Peugeot в рали-рейд надпреварата между 2016 и 2018 година. Двамата записаха участие и като частни пилоти в последният латиноамерикански „Дакар“ през 2019 година, когато записаха трето място. А през 2017 г. финишираха втори, с цели 5 етапни победи.
Себастиан Льоб пропусна първото саудитско издание на рали „Дакар“ тази година, като фокус в последните две години бе частичната WRC кампания с тима на Hyundai. Поради пандемията от корона вирус, тази година участията му са сведени до едва две ралита, като договорът му с корейците приключва.
Льоб ще пилотира едно от двете бъгита BRX T1
чиито дизайн е дело на Йън Калъм, познат ни като шеф-дизайнер на Jaguar Land Rover до неотдавна. По думите на Калъм, новият прототип ще е „Ferrari за пустинята“.
Макар дизайнът на BRX T1 силно да напомня за този на заднозадвижваните бъгита на конкуренти като Mini X-Raid и Peugeot, Дейв Ричардс от Prodrive е заложил на 4х4 задвижване. Според него, 2WD концепциите, които са печеливши в последните 5 години, са много способни в пясъка, но пълноприводната трансмисия е по-добра откъм сцепление и управляемост, още по-добри при етапите с по-твърди настилки. И тези показатели ще компенсират ограниченията в хода на окачването, които 4х4 машините имат а 4х2 – не.
Новото бъги, конструирано на тръбна рама, използва разположен зад предния мост 3,5-литров туинтурбо V6 двигател на Ford. Агрегатът е с максимална мощност от 400 к.с. и въртящ момент от 700 Nm. Тягата се разпределя към четирите колела чрез 6-степенна секвенциална скоростна кутия и три диференциала. Обутият с 16-инчови колела BRX T1 тежи 1850 кг.
Първият тест за новата машина по план е другата седмица в Rally Andalucia 2020 в Испания. Надпреварата заменя рали „Мароко“, което няма да се проведе заради мерките в страната-домакин срещу коронавируса. Организатор на надпреварата е директорът на „Дакар“ Давид Кастера, като маршрутът обещава над 1000 състезателни километра за 5 дни от 6 до 10 октомври.
В Andalucia Rally ще започнат тестовете и на обновеното бъги Mini X-Raid. Отборът от Германия и тази година ще заложи на легендите Стефан Петерханзел и Карлос Сайнц.