Рали Дакар / Рали Новини

Дакар 2014: Алексиев, Николов и Fiat Freemont 4×4 A2 Concept

Fiat_Freemont_4x4_A2_Concept_dakar_2014Българският екипаж Орлин Алексиев и Пламен Николов ще участва в рали „Дакар” 2014 с прототип FIAT Freemont 4×4 A2 Concept. Болидът, с който българският тим ще вземе участие в най-тежкото оф-роуд състезание в света, бе представен в шоурума на официалния вносител на италианската марка за България.

„Щастливи сме, че в рали „Дакар“ отново ще има българско участие, при това с FIAT Freemont 4×4 A2 Concept. Серийната версия на Freemont се приема много добре на пазара и вярваме, че това участие ще докаже възможностите на модела. Инициативата е наша, но получи одобрение от централата на FIAT, която подкрепя финансово отбора, тъй като преминаваме в страни в Латинска Америка, където FIAT е сред най-продаваните марки и това участие ще е отлична реклама за компанията. В договора ни с българския отбор е записано, че след година има възможност за заводска подкрепа, което, разбира се, зависи от представянето на Алексиев и Николов сега. Но дори и в момента Тодор Христов и Bulgaria Off-road Team се приемат за представители на FIAT в рали Дакар”, заяви председателя на надзорния съвет на „Еврохолд” Асен Христов.

Fiat_Freemont_4x4_A2_Concept_dakar_2014-3Тази година българските участници ще имат предимството на успешния си миналогодишен дебют и добрата подготовка. Автомобилът FIAT Freemont 4×4 A2 Concept, който е еволюция на базата на миналогодишната машина на българите, е по-добре подготвен, отстранени са основните технически проблеми от миналата година. Според пилота Орлин Алексиев, амбицията е класиране в топ 30 на рали Дакар 2014. Алексиев все още се възстановява от мускулно разкъсване, което му попречи да участва в големи състезания тази есен, но ще заложи на сериозна физическа подготовка, за да е във форма за пустинния маратон.

Fiat_Freemont_4x4_A2_Concept_dakar_2014-2Двигателят на FIAT Freemont 4×4 A2 Concept е изцяло нов с 2 турбини. На динотест е отчетена мощност 350 к.с. и 650 Нм въртящ момент, като на колелата отиват около 280 к.с. Окачването е оптимизирано, всички налични амортисьори са изпратени в Donerre за рециклиране и подновяване. Получени са нови по-добри настройки за оптимизиране на управлението на двигателя при различна надморска височина, усилени са спирачките, допълнителни датчици ще дават на тима постоянна картина за състоянието на болида.

След последни тестове в района на София, автомобилът заминава за ферибота към Аржентина, като логистиката ще е под надзора лично на тим мениджъра Тодор Христов. Асистенция на Алексиев и Николов е камион Mercedes-Benz 1848 Т5, подготвен за тежките условия на рали Дакар.

Comments are closed.