test_volvo_v40_cross_countryVolvo V40 Cross Country е най-новият модел в гамата на шведите, предлагащ повишен клирънс и 4х4 задвижване за подвизи по пътя и донякъде извън него. Шведите поставиха началото на кросоувър гамата си през 1997 година, когато представиха модела XC70. Или вариант на комбито V70 „на кокили” с оф-роуд акценти в екстериора и 4х4 задвижване. Преди две години, шведската марка, която сега е под контрола на китайския конгломерат Geely, представи новия си хечбек V40, а няколко месеца по-късно показа и вдигната версия на компактния модел. Този път, обаче, името XC бе зарязано, като моделът носи означението Volvo V40 Cross Country. Подобно наименование ще очакваме и от следващото поколение комби с повишена проходимост на базата на V70.
test_volvo_v40_cross_country (4)На външен вид новото Volvo V40 Cross Country се отличава от стандартното V40 най-вече по новите трицветни предна и задна брон и обновената радиаторна решетка. Естествено, в духа на XC-гамата и въобще на градските всъдеходи, купето изобилства от алуминиеви акценти и черни пластмасови облицовки от всички страни. Не липсват и другите задължителни елементи като фарове за мъгла и рейки за багажник на покрива. Спрямо конвенционалния V40, CC-версията е повдигната с 40 мм, но тази разлика в клирънса е трудно забележима на пръв поглед.
Дължината на новия модел е 4370 мм, ширината 1780 мм, височината 1420 мм, а междуосието 2650 мм, което си е почти класическо за моделите от С-сегмента при леките автомобили. Това позволява на 5-вратия модел да побере до 5 възрастни пасажери (макар и с компромис откъм пространството). Интериорът на Volvo V40 Cross Country не изглежда супер луксозно, но и не евтинее. Седалките са от приятна текстилна двуцветна материя, а пластмасата по арматурното табло не хлопа и не се драска „от воле” с нокът. Единствено дразнеща е облицовката на конзолата около скоростния лост, която стърже и на пипане е подобна на евтините китайски стерео картички, които бяха хит по панаирите преди доста  време. Макар мястото за шофьора да е относително широко и комфортно, рискувате да треснете главата си в горната колона над вратата при влизане. Това се дължи на скосения профил на автомобила, което пък допринася за по-добрата динамика и спортно усещане.
test_volvo_v40_cross_country (2)В тестваната от нас версия, Volvo V40 Cross Country бе с опционалния тъч скрийн дисплей и дигитално контролно табло. Последното разполага с три окраски, според режима на работа на автомобила.В режим Eco в центъра се намира скоростомерът, а фоновото осветление е тюркоазено, в Performance в средата е разположен оборотомерът и фоновото осветление е червено, а третият режим е Elegance.
На задния ред има достатъчно място за главите и краката на пътниците, особено ако се отчетат скромните и скосени размери на колата. Багажният отсек разполага с 335 л обем, който при сгъване на задната седалка нараства до 1032 л.

продължава на стр. 2 >>