Рали Дакар / Рали Новини / СТАТИИ / състезания

Очаква ни един много, много интересен „Дакар” 2013

Автомобили
Именно в тази категория очакваме най-големия екшън. Извън участието на двете български машини, което ще следим със затаен дъх, се очаква епична борба, която ще ни прикове пред монитори и екрани. Тази година, организаторите наложиха малко спорно ограничение на максималната скорост от 170 км/ч, което според мнозина се правило заради по-бавните минита, които били спонсори на надпреварата. Няма такъв филм, драги читатели! Нито Mini, нито Monster са спонсори на мероприятието, а единствената автомобилна марка, която е официален партньор е… Mitsubishi. Които пък нямат заводски отбор и не подкрепят дори частни пилоти. Лично наше мнение е, че това ограничение се създава 1) за да се отърси най-накрая „Дакар” от кървавия си имидж и да намалеят злополуките (за последното се работи и чрез отделните трасета за коли и мотори на някои места) и 2) за да се изравнят шансовете и да има по-голяма борба и интерес при частниците, които се влачат далеч след извънземната челна 20-тица.
Разбира се, с амбицията да защитят титлата си от миналата година са Mini X-Raid със Стефан Петерханзел, Нани Рома, Кшищоф Холовчиц и Леонид Новицки. Тимът направи сериозна подготовка през годината, автомобилите са още по-подобрени, но отпорът срещу тях ще е повече от сериозен!
В последния момент, за участие в „Дакар” 2013 се записа Роби Гордън с неговото Хамбъги. Шоуменът от САЩ изпоти сериозно „момичешките” коли и дори легендарният Петерханзел си изпусна нервите и натопи Гордън за нередности, с което помрачи славата от уникалната си 10-та титла. Роби, който завърши състезанието на 2-ро място, бе дисквалифициран, но сега се завръща в типичния си стил – с гръм и трясък, като дори организира предварителна техническа инспекция на своя Hummer, за да е сигурен, че нищо няма да го спре по пътя му към мечтаната победа.
Съотборникът на Гордън от последния „Дакар” Насър ал Атия явно хареса 2WD концепцията за надпреварата и след като амбициозните му планове за участие със заводски отбор на Citroen се провалиха, заложи на конструирано в САЩ бъги по SCORE концепция. Отборът Qatar Red Bull ще се допълни от неговия съотборник и основен конкурент във Volkswagen Карлос Сайнц. Нещо повече, двамата ще са и с навигаторите си от VW Лукас Круз и Тимо Готшалк, но разменени.

2 Comments