Рали Дакар / Рали Новини

Рали Дакар 2014: подробен репортаж за драматичния етап 1

rali_dakar_2014_etap1_reportРали Дакар 2014 започна успешно за българския екипаж Орлин Алексиев – Пламен Николов (Fiat), но същевременно бе безкрайно драматичен за мнозина титулувани участници и поднесе някои изненади – за едни приятни, за други, не толкова.

Тандемът на Bulgaria Off-Road Team стартира участието си в Дакар 2014 с 58-о време в първия етап от Росарио до Сан Луис, на 35:40 минути от водача в класирането. Отсечката, с дължина 809 км, 180 от които състезателни не бе особено натоварваща за българите. Единственият проблем за нашите състезатели бе повреда в клема на датчика на коляновия вал в лиазона след етапа, но тя бе своевременно отстранена.

Малко по-драматично се развиха нещата за репортерския автомобил на българския отбор, който бе ударен от местен мотоциклетист на пътя. Журналистическият Hyundai Santa Fe, с който пътуваха мениджъра на отбора Тодор Христов и колеги, отразяващи рали Дакар 2014 бе задържан няколко часа в местно РПУ, докато се изясни неприятната ситуация. След като бе установено, че вината не е в българския екип, машината бе освободена и успешно се добра до бивака.

MOTORSPORT -  DAKAR 2014 PART 1Етап 1 на рали Дакар 2014 се оказа доста интересен и драматичен в категорията на автомобилите. Въпреки натиска на цялата армада Mini от тима X-Raid, най-бърз в отсечката се оказа ветеранът Карлос Соуса с Great Wall Haval, поднасяки исторически триумф за китайската автомобилна марка. Португалецът изпревари болидите на Орландо Теранова, Насър Ал Атия и Нани Рома, а челната петица дооформи Карлос Сайнц (бъги SMG). В топ 10 се наредиха още Стефан Петерханзел (Mini), съотборникът му Кшищоф Холовчиц, вторият Haval на Кристиан Лавией, съекипникът на Жиниел де Вилиерс Лирой Поултър (Toyota Hilux) и Ерик ван Луун с маскираното като Ford бившо заводско Mitsubishi.

Самият Жиниел де Вилиерс имаше тежък ден, с повреда в сервото още на лиазона, което му коства доста време и в крайна сметка завърши отсечката на 27-о мястом на 16 минути от Соуса. Бъгито на Карлос Сайнц, пък бе една от малкото 2WD машини с подобна концепция, която се представи задоволително на бързия отварящ етап. Неговият съотборник Ронан Шабо приключи деня на незавидното 134-о място, с близо 4 часа изоставане зад съотборника си (в които и наказание от 1 час за испусната контрола). Сходна бе ситуацията и с пилотите на EVR БиДжей Болдуин и Герлен Шишри, които завършиха деня съответно на 92-ро и 114-то място, поради проблеми с греенето на бъгитата си.

Продължава на следващата страница

Comments are closed.